sobota, 9 listopada 2013

Symbole

Natrafiłam ostatnio na filmik, który porusza temat symboliki w serialach z paranormalnymi elementami i pomyślałam, że może to nam dać jakieś wskazówki odnośnie klątwy w Ravenswood. Wybrałam kilka najważniejszych elementów, które scenarzyści wyróżnili w serialu takie jak róże, kruki i cyfry. Mam nadzieję, że wspólnie dojdziemy do jakiś wniosków. Jeśli macie ochotę trochę poczytać o symbolice zapraszam dalej :)
Zacznę od cyfra '5', która wydaje się mieć ogromne znaczenie w historii Ravenswood.
Piątka jest nazywana liczbą człowieka. Poza tym, że tłumaczy się to jako: pięć palców u rąk i nóg oraz pięć zmysłów, natrafiłam na coś innego - piąty żywioł. Powiązanie z tak abstrakcyjnym pojęciem znalazłam na stronie opisującej działanie żywiołów w odniesieniu do znaków zodiaku: "Jest jeszcze piąty żywioł, który wprawia w ruch koło zodiaku. Ten piąty element to duch, którego miejsce jest w środku zodiakalnego koła". Czy możemy uznać to za przypadek? Czy zadaniem Mirandy jest utrzymanie całej piątki razem? Swoją drogą jestem ciekawa jakie żywioły przypisalibyście pozostałym bohaterom :) (liczę na odpowiedzi w komentarzach)
Róża - jej symbolika zależy od kontekstu. Dla nas chyba największe znaczenie ma biała i czarna róża. Biał oznacza między innymi miłość i niewinność, a czarna śmierć. Co mogła oznaczać scena z pierwszego promo, w której Caleb wyjmuje róże z wody, a ta zmienia swój kolor?
W tej samej scenie, zanim Caleb wyjmuje róże z wody jest ona piórem - czarnym piórem kruka. Ten ptak również odgrywa ważną rolę. Od niego pochodzi chociażby nazwa Ravenswood (raven - kruk).  Kruk przez jednych jest uważany jako symbol wiedzy i proroctwa, a przez innych jako symbol nieszczęścia.Jest im także przypisywane pośrednictwo między światem żywych i umarłych.
Teraz przejdę do czarnego pióra. Tutaj symbol jest tylko jeden - żałoba.

 Wszystko ogólnie rzecz biorąc ma sense i znajduje swoje odzwierciedlenie w serialu, ale czy mamy się w tym doszukiwać wskazówek odnośnie kolejnych odcinków? A może wszystko miało nas tylko wcześniej nakierować na to, o czym będzie serial. Mam nadzieję, że szybko się tego dowiemy.
A co wy o tym myślicie? Macie pomysły na jakie elementu w serialu powinniśmy zwrócić jeszcze uwagę. Czy poza piórem i różą pojawia się nieustannie coś jeszcze, co pominęłam?

Źródła, ZodiakKruk
/Khaleesi



9 komentarzy:

  1. To z tym 5 żywiłem jest bardzo dziwne, tak idealnie pasuje do serialu. Ciekawe czy Marlene kierowała się czymś podobnym.

    OdpowiedzUsuń
  2. Może to że róża zmienia kolor to chodzi o to że Caleb przyjeżdża do Ravenswood i uwalnia miasta od klątwy-śmierci.
    A co do żywiołów to Remy - woda, a Luke-ogień, a na reszte nie mam pomysłu :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja obstawiałabym zdecydowanie: ogień - Caleb, ziemia - Remy, Luke - woda, a Olivia - powietrze. (:

    OdpowiedzUsuń
  4. Ta róża wyjęta z wody skojarzyła mi się z tym, że w wodzie - czarna (śmierć), bo mieli umrzeć, ale jednak wychodzą z tej wody cało - biel. ale nie wiem xd

    OdpowiedzUsuń
  5. Ktoś zauważył, że w intro serialu, kamera przemierza cmentarz a na koniec zatrzymuje się przed bramą i jest tam 5 róż, a jedna z nich umiera?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://ravenswood-news.blogspot.com/2013/11/intro.html w tym poście znajdziesz trochę naszych opinii na ten temat :)

      Usuń
  6. Ja uważam, że
    Caleb - powietrze, symbolika, że wreszcie miasto zacznie żyć, oddychać dzięki temu, że się pojawił.
    Remy - zdecydowanie ziemia - podpora, ostoja osoba, która dąży do odkrywania tajemnic.
    Luke - ogień - żywiołowy, reagujący nagle, instynktownie
    Olivia - woda - przeciwieństwo swojego brata - woda-ogień, piękna spokojna dająca ukojenie.
    Ja bym ich tak uporządkowała. A co do klątwy. Być może to własnie 5 żywiołów jest w stanie pokonać klątwę. Spora ilość mieszkańców (tych starszych) jest jej świadoma i kiedy Caleb się przedstawia, wydaje się, że każdy coś o nim wie.

    OdpowiedzUsuń
  7. To z Remy jest bardzo trafne. Swoją drogą jestem ciekawa czy te moje pomysły sprawdzą się w serialu :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Czarna róża symbolizuje śmierć - Mirandę, a Caleb ją wyciąga. Może to oznacza, że pomoże jej wrócić do świata żywych.

    OdpowiedzUsuń